« Tillbaka till diskussionsarkivet

Diskussionsämne:

Skrevs 2013-05-30, 15:54 av Tyttemor

Idag var jag på Beijers och hämtade 5 rullar meterlång utepapp  á 30 kg/st. Den unge mannen som tog emot beställningen och staplade allt på en vagn frågade: ”Kör du ut o lastar själv?”

Trodde inte jag hörde rätt. Men blev mycket smickrad. Trots att jag måste be om hjälp. Självförtroendet är återupprättat efter besöket på Swedbank

Svar

1. brickanbrickan

Hade du någon med dig utanför affären eller lyfte du 30kg gånger fem själv ?
    I så fall bugar jag mig, skulle inte ge mig på ett sånt arbete.

2. TyttemorTyttemor Inläggsförfattare

I mitt diskussionsinlägg tänkte jag mest på yngres bristande omdöme och hur man hanterar det. Reagera eller låtsas som det regnar?
    Den unga bankrådgivaren följde en given mall utan att reflektera vem och vad hon hade framför sig.
    Brädgårdskillen verkar i en manlig värld och har plötsligt en 80 årig kärring framför sig. Han är fokuserad på att vagnen med rullarna rullar vidare, oavsett vem kunden är.
    Bankrådgivaren fick jag lust att näpsa, men i killen såg jag enbart komiken och blev full i skratt.
    Kanske för att man är mer svag för unga män…..Förresten har man själv gjort en del tabbar i yngre da’r, obligatoriskt följda av tillrättavisningar

Skriv ett inlägg i tråden

© 2013 Silvergenerationen